Úrazy chodce
chodec sražen automobilem
fáze střetu
první je při střetu obvykle kontakt bérce(lýtkových kostí) s nárazníkem
-chodec dále padá na kapotu, kontakt kyčle a stehna s kapotou-riziko zlomení stehení kosti a kyčle
-chodec stále padá na kapotu-kontakt hrudníku s kapotou-zhmoždění hrudníku
-kontakt hlavy s kapotou a předním sklem-poranění mozkolebeční.
-může následovat přelétnutí střechy vozu(v závislosti na rychlosti auta) a dopad na zem.
Při úrazu chodce záleží na směru v jakém je k jedoucímu autu
Čelem-hlavně poranění hrudníku, břicha
Bokem-stehenní kost, kyčle
Zády-pánev,křížová kost, páteř, temeno hlavy.
Střet chodce s vozidlem trambusového typu(velké auto-dodávka, autobus atd.)
-úrazy velkého rozsahu, způsobené velkou plochou vozidla, s následným odhozením chodce, nebo jeho přejetím
přejetí-valivý pohyb může způsobit odtržení svaloviny, kůže atd.
3) úrazy motocyklistů a cyklistů
-Poranění hlavy, krční a hodní hrudní páteře.
Další poranění podle způsobu pádu.
Většina střetů vozidla s chodcem je náhodná, neúmyslná, sebevražda řidiče nárazem či skočením pod kola jsou vzácností.Podobně jako vražda dopravním prostředkem.
K dopravnímu úrazu může dojít v důsledku nevolnosti účastníka provozu, mrtvice, infarkt atd.
4) železniční úrazy
úrazy devastující
-sebevražda-dekapitace-ujetí hlavy
-zachycení jedoucím vlakem-odhození
-úrazy posunovačů-komprese nárazníkem(člověk je stlačen mezi dvěma vagony).
Střet vlakem může být i důsledek úmyslu(sebevražda, vražda-vyhození z vlaku, zamaskování vraždy-obět už je mrtví a ještě je umístěna na kolejiště).