Mikroprostředí
Mikroprostředí
1. Vlivy, které bezprostředně ovlivňují možnost podniku realizovat svou hlavní funkci – uspokojovat potřeby svých klientů,
2. Zákazníci, dodavatelé, distribuce, konkurence a veřejnost.
3. Nástrojem rozboru vnitřních činitelů je tzv. SW analýza, která spočívá v přesném vymezení silných a slabých stránek.
1.2.5.1 Jednotlivé prvky mikroprostředí:
1. Klinika – musí si rozvrhnout své finanční zdroje, rozhodnout se jak velké množství a na jaké účely své finance použije, aby dosahovala co nejlepších výsledků.
2. Pacienti – jsou jednou z nejdůležitějších oblastí, protože bez nich by podnik nemohl fungovat, neměl by uspokojovat čí potřeby. Ovšem dle mého názoru podnik nemusí mít o své zákazníky strach, má poměrně dobrý podíl na trhu a širokou klientelu.
3. Marketingové prostředí – je dalším ovlivňujícím faktorem, působí na něj různé reklamní služby, které klinika využívá získání nových pacientů a zvýšení známosti kliniky.
4. Konkurence – z této oblasti může působit největší tlak. Konkurence může nabízet stejné služby, ovšem za nižší ceny. V regionu je další 1 klinika stejného zaměření, neprovádí ovšem tolik zákroků jako tato klinika.
5. Dodavatelé – firma nakupuje zařízení od zahraničních dodavatelů, které jsou v českém zastoupení.
6. Veřejnost – tento externí prvek mikroprostředí je v případě této kliniky tvořen lidmi z regionu. Počet obyvatel Jižních Čech je 626 634 obyvatel, v Českých Budějovicích 99 347 obyvatel.